Sunday, September 5, 2010

Hoe maak je de beste verkooppagina of 'salespage'?

Een goed stuk op www.timothyferriss.web-log.nl

Er zijn verschillende methoden om online geld te verdienen, en het creëren van jouw 'muzeproduct' is daar één van. Dit kan een fysiek product zijn, maar is ook vaak een digitaal product, zoals een e-book. Dergelijke producten worden vrijwel altijd op een verkooppagina voor slechts één (niche) product verkocht. Om eerlijk toe te geven, sta ik voor een raadsel. Deze verkooppagina's zien er namelijk vaak helemaal niet goed uit, staan vol tekst en er moet eindeloos gescrolld worden. Maar waarom zijn er dan zoveel van? Zou het dan toch werken? Ik heb hier persoonlijk nog geen ervaring mee, maar wil er wel graag meer over weten.

Kenmerken van de verkooppagina
In zijn boek noemt Tim Ferriss de website pxmethod als voorbeeld voor dé best werkende verkooppagina. Er zijn een aantal onderwerpen die je op elke verkooppagina terugziet:

het is één enkele pagina
de pagina bevat heel veel content
er is een foto van het product
je krijgt er vaak gratis extra's bij
de tekst is afwisselend normaal/vet/rood
vaak staan er ook video's op
de pagina bevat veel quotes en testimonials
de pagina bevat veelal een opsommingslijst met pluspunten
je ziet er vaak een foto van de auteur/maker
de afsluiting is vaak persoonlijk, met de naam in handschrift lettertype
Ook een goed voorbeeld is www.easysalespage.nl, waar je ook zelf een verkooppagina aan kan maken. Je kunt ook eerst de demo proberen. In een eerder artikel heb ik de site paypro.nl genoemd, in het productoverzicht op deze site zie je veel voorbeelden van salespages. Hier zag ik ook enkele verkooppagina's tussen staan die een wat beter design hebben, zoals www.klant2top.nl (deze heeft ook een hoge conversie volgens paypro) en www.mijndigitaletelevisie.nl. Maar ook www.verdienmetuwwebsite.nl en www.slankfitgezond.nl converteren goed.

Wat vooral goed lijkt te werken voor dit soort pagina's is de vele content die erop staat. Blijkbaar trekt het toch een bepaalde doelgroep aan. En wanneer iemand het onderwerp van jouw product interessant vindt, zal de bezoeker zich er toch door aangetrokken voelen, steeds verder lezen en uiteindelijk onderdaan bij de verkoopknop belanden. Daar aangekomen wordt deze nog extra over de streep getrokken door zekerheidsgaranties (niet goed, geld terug) en gratis extra's. Succes!

No comments:

Post a Comment

Laat je reactie achter, graag met je naam en je email adres