Friday, August 6, 2010

Wat maakt nu eigenlijk geld?

Een goed stuk van Wim Belt

Je hoort vaak dat mensen zeggen dat geld, geld maakt. Hierbij wordt meteen de koppeling gemaakt dat je dus geld nodig hebt om geld te kunnen maken. Dit stopt veel mensen om actie te ondernemen omdat ze immers toch geen geld hebben en weinig of geen geld overhouden. Ik zal je een geheim vertellen. Het is geen geld dat geld maakt maar creativiteit maakt geld en dit is iets dat we allemaal hebben.

Natuurlijk als je geld hebt kun je er meer van maken maar het hoeft geen starting point te zijn. Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een project om onroerend goed te kopen zonder dat ik daar zelf één cent instop of een hypotheek bij de bank aanvraag. Als je deze blog blijft volgen zal ik je vertellen hoe dit werkt.

Alles begint bij het veranderen van je denken en daarmee de wijze waarop jij naar de wereld kijkt. Het is me opgevallen dat veel mensen (en dit heeft niets met intelligentie te maken) geen benul hebben hoe dat machtige apparaat tussen hun oren werkt. Ze hebben zich tijdens hun jeugd allerlei verhalen laten aanpraten op basis waarvan ze nu nog acteren. Veel volwassenen zijn in dit opzicht kinderen gebleven, close minded, veel ego, veel struggel, je haalt ze er zo uit. Het goede nieuws is dat iedereen het vermogen heeft zijn wereld ten goede te veranderen. Je creativiteit naar buiten te laten komen en hiermee de wereld te dienen. Alles begint met inzicht en educatie van mensen die het kunstje al hebben uitgehaald.

No comments:

Post a Comment

Laat je reactie achter, graag met je naam en je email adres