Thursday, May 13, 2010

Doe jij wat jij wilt

Als werknemer heb ik verschillende banen gehad, van krantenbezorger t/m projectleider. Bij elke baan was het weer hetzelfde liedje. In het begin voelt het geweldig en keek ik alleen naar de voordelen! Op het laatst had ik er schoon genoeg van en keek ik alleen nog naar de nadelen!
 
Het is net als bij een nieuwe auto. In het begin voelt het geweldig, maar na een tijdje is het nieuwe eraf en wil je weer een nieuwe! Ik heb me altijd tegen dit gevoel verzet. Alsof ik geen mens mag zijn! Pas nu snap ik het, omdat Ik heb het licht heb gezien!
Ik zie het leven als een rivier die altijd in een bepaalde richting stroomt. In het leven lijkt het wel of iedereen tegen de rivier in wil zwemmen. 
 
Ik snap het natuurlijk wel, want ik was er één van! Vooral nu ik ouder word, wil ik toch bepaalde dingen behouden. Wetende dat dit absurd is, doe ik het toch. Ik kies hierbij voor zekerheid in plaats van Het Leven. Dit is nu precies het dilemma in ons leven. In mijn, en in het leven van iedereen, is altijd één ding duidelijk en dat is: "Alles om mij en jou heen verandert constant". Ik ben gemaakt om veranderingen aan te gaan. Als ik dat niet doe, verstijf ik en ga ik uiteindelijk, zonder geleefd te hebben, dood. Er is namelijk één ding zeker in het leven van een mens en dat is: Alles verandert constant. Diep in ons hart willen we dat ook. We willen ontdekken en verkennen. Kijk maar eens naar een baby.
 
Om echt te leven en gelukkig te zijn heb ik niet veel nodig! Ik ben al gelukkig als ik mijn vrienden en familie om mij heen heb en eten heb om mijn lichaam de energie te geven dat het nodig heeft.
Om te kunnen leven ben ik er met heel mijn zaligheid voor gegaan om financieel vrij te worden. Hiermee bedoel ik dat mijn onkosten worden gedekt door mijn passief inkomen. Mijn broodnodige onkosten voor eten en drinken zijn gedekt.
 
Nu ik dit punt heb bereikt, hoef ik niet meer te werken voor geld. Ik laat het geld voor mij werken. Het gevolg? Ik voel mij niet meer geleefd wórden maar ik leef zoals ík dat wil. 
 
Ik voel nu dat ik leef, elke seconde van de dag!

No comments:

Post a Comment

Laat je reactie achter, graag met je naam en je email adres