Thursday, March 11, 2010

Verslag van CashFlow avond op 9 maart 2010

Afgelopen dinsdag 9 maart hebben we de maandelijkse Cashflowclub Zeeland avond gehouden. Het was weer een vruchtbare avond op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en financiële intelligentie.

We hebben eerst een oefening van David ondergaan om de beslommeringen van de dag achter ons te laten. Na de oefening waren we weer helemaal in het heden! De stemmetjes in mijn hoofd waren nog steeds met mij aan het praten. Ik had alleen het gevoel dat ik ze zeker niet moet volgen! DAT GAF EEN GEWELDIGE RUST!

Met deze spirit zijn we begonnen aan het Cashflowspel 101. Bij dit spel worden de grondbeginselen uitgelegd van 'HOE JE RIJK WORDT EN FINANCIEEL VRIJ'. Of met andere woorden: Om uit de dagelijkse beslommeringen van het leven te komen of terwijl 'OVERLEVEN en ELKE DAG WEER NAAR JE WERK VOOR HET GELD! Het spel brengt je naar de snelweg dat je geld voor jou werkt in plaats van jij voor geld! Het doel van het spel is om meer passief inkomen te verkrijgen dan dat je uitgaven hebt. Als, je dat hebt gehaald ben je financieel vrij! Je hoeft niet meer te werken. IK VIND DAT HET MOOISTE VAN HET LEVEN, WANT JE DOET DAN HET WERK WAT JE DOET OMDAT JE HET LEUK VIND EN NIET, OMDAT HET MOET!

Twee mensen zijn uit de ratrace gekomen binnen twee uur en dat is snel!

Na het spel bespraken we per persoon wat hij of zij uit het spel heeft gehaald. Dit zijn een paar voorbeelden: Ik dacht altijd dat het goed is om je schulden af te betalen, maar na dit spel te hebben gespeeld heb ik geleerd dat het hebben van schuld juist goed is. Als anderen maar voor jou die schuld betalen en jij nadat zij die schuld hebben betaald nog elke maand geld overhoud. Wat jouw geldkist vult! Een mogelijkheid hierbij is bijvoorbeeld het verhuren van huizen. Wat je tijdens het spel ook leert is, wat de grond beginselen van het beleggen zijn! Koop als de prijs laag is en verkoop als de prijs hoog is! Dit lijkt logisch, maar toch koopt 95% van de mensen aandelen als ze hoog staan en verkoopt ze als ze laag staan!

Bij de volgende Cashflowclub Zeeland bijeenkomst op 13 april zal ik beginnen met een presentatie van 15 minuten over het boek De Rijkste Man van Babylon. Hierbij krijg je van mij te horen hoe hij door het lezen en toepassen van de adviezen uit dit boek op weg is gegaan op zijn weg naar financiële vrijheid! Hierna zal er tijd zijn om het spel Cashflow 101 te spelen voor ongeveer een anderhalf uur. Dit om spelenderwijs je financiële intelligentie te vergroten. Aan het eind van de avond zal ik mensen persoonlijk bijstaan met advies over hun financiële situatie. Hoe je in plaats van voor geld te werken, geld voor jou kan laten werken!

No comments:

Post a Comment

Laat je reactie achter, graag met je naam en je email adres